29 Eylül 2011 Perşembe

Egitimde Tablet Donemi

Turkiyede her sey degisiyor, egitim anlayisi da beraberinde degisiyor. Sadece sinifta kullanilan yazi tahtasinin seruvenini takip etseniz, degisim hakkinda fikir edinebilirsiniz. Benim ogrenci oldugum yillarda siyah tahta kullaniyorduk, ve sadece beyaz tebesir. Sonra renkli tebesirler kesfedildi, ardindan renkli tahtalar. Simdi ise yerlerini dokunmatik akilli tahtalara birakiyorlar.
5 yil oncesinde sadece ozel okullarda, dersanelerde ve de milli egitimin bazi pilot okullarinda bulunan akilli tahtalar, tahmin ediyorum simdi cok daha fazla okulda kullaniliyordur. Su an ise ogrencilere tablet bilgisayarlar verilmesi planlaniyor. Bu oldukca guzel bir gelisme. Yani ulkenin parasi varsa, ogrencisine bir tane tablet verir, ve onu onca kitap, defter ve klasor tasima derdinden kurtarir. Benzer uygulamalar diger ulkelerde de var. Amerikada "magnet school" denen bir nevi anadolu/fen lisesi muadili okullarda, ogrenciler tabletle okula gidip geliyorlar.

Evet bu gercekten guzel bir karar, ama simdi asil odaklanilacak sey bunun sinif icinde nasil uygulanacagi olmali. Ogretmenler ve okullar kendilerini yeni duruma adapte etmeli, MEB meseleler karsisinda proaktif olup olasi sorunlara onceden cozumler gelistirip, bu uygulamadan maximum verim elde etmeye calismalidir. Eminim bunlar ilgililerin zaten gundemindedir. 

Aslinda benim bu yaziyi yazmadaki amacim, ogretmenlerin sinifa tableti ile gelen ogrenciye nasil bir egitim sunacagini irdelemekdi. Nihayetinde egitim denen surec sinifta gerceklesiyor, ve sahada da ogretmenler gayret sarfediyor. Dolayisiyla ogretmenlerin bilisime olan ilgileri ve siniftaki permormanslari, bu prejenin basariya ulasmasinda temel faktordur. Bununla ilgili bazi ornekler muhtemelen bir sonraki yazinin konusunu olusturacak. 


Kisa Egitim Videolari - Brainpop

Faydali bir site daha; Quizlet

Hiç yorum yok:

Yangınların Faydaları